fredag 27 maj 2022

River vägg till lilla badrummet

Idag har vi forsatt att förbereda för köks- och lilla badrumsrenoveringen. Idag tänkte vi att vi skulle flytta badrumsdörren från köket in till hallen. Så jag började plocka ner panelen i hallen. 

Sen markerade jag ut på väggen vart dörren skall monteras. 

Fram med tigersågen och kapa upp ett hål.

Plöstligt får entrén en helt annan karaktär och man ändrar totalt på hur man ser på huset. När jag kommit så här långt var jag tvungen att ringa Josefin som var uppe hos Mats på Romelanda Snickeri och köpte foder för att fråga om vi inte skulle göra entrén större på bekostnad av ett ännu mindre badrum? Vänta tills jag kommer hem så får vi se. 

När Josefin kommit hem så tog vi ner hela väggen till badrummet och bestämde oss för att flytta den lilla dörren till vänster sida av badrummet så att man går in där trappan går upp. På det sättet får vi ett badrum som fortfarande kan husera en dusch och entrén blir ca 30 cm större vilket gör väldigt mycket för känslan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar