söndag 15 november 2015

Ornamentering runt köks- och kattvindsfönster klart


Det är det fösta kattvindsfönstret som vi gör foder till. Vi har hittat spår i fasaden som visar att övre foderbräda har en avslutande form. Då alla fönster fick kopparbläck när man satte upp eternit så fick jag göra en ny droppnäsa som jag spikade och limmade på plats.  

Idag gjorde jag även ornamenteringen runt köksfönstret. Jag har även bytt stål i planhyveln och lagat ett lager som lossnat på ett kugghjul. Så nu hyvlar den som om den vore ny igen. 

2 kommentarer:

  1. Har varit in på denna sida många gånger. Imponerad av alla detaljer och hantverks skickligheten. Håller själv på med renovering av ett gammalt hus och gör det mesta själv, så jag vet hur mycket jobb det ligger bakom varje detalj. Riktigt roligt att följa ert projekt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Stefan,
      Tack för dina fina ord. Det glädjer oss verkligen att vi kan vara till nytta till någon annan. Framför allt om du sitter i liknande situation. Det tar både tid och tanke så all inspiration man kan få är viktig.

      // Casper

      Radera