lördag 5 september 2015

Ornamentering över entrédörr


Idag har vi gjort klart ornamenteringen ovanför entrédörren. Det blir samma stil som ovanför fönstren. Då vattbrädorna är 1600 mm så passar det med fyr stycken knektar. Vi har inte satt dem symmetriskt då vi skall ha en lampa i mitten där den runda biten sitter. Man kan även se de dubbla fodren vi använt runt dörren för att få ut karmen lite. 

Vi har även satt upp resterande fasadplankor på denna sida. Vi återanvänder de gamla som vi tagit ned. Vi passar på och skrapar dem innan uppspikning då det är enklare. 



2 kommentarer:

  1. Hej!
    Härligt projekt ni har och är tacksam att få följa er restaurering. Ni har ett fantastiskt hus.
    Knektarna ovan dörr är underbara! Vilka mått är det på dessa. Höjd och Bredd? Tack så mycket för svar!
    Hälsning Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Carina, Kul att höra att du följer vår renovering. Om du vill så kan jag maila en ritning på formen. Maila mig på casperwickman@gmail.com så skickar jag en inskannad mall. Knekterna är 5 cm breda och jag har för mig att de är 19 cm höga.

      Casper

      Radera