lördag 8 september 2012

Innerbågar monterade i källarfönster K4

Innerbågarna som jag byggde förra året till källarfönstren åt öster har jag justerat en aning i år. Jag har fräst ut 3mm spår på baksidan mot karmen för att tätningslisten skall få plats. Dessa karmar var inte gjorda för att ha innerbågar så det blev lite för trångt för att få plats med tätningen. Dom måste ju ligga flush med karmen på insidan för att beslagen skall kunna monteras. Idag har jag skrapat bort färgen på glaset och monterat mässingsbeslag från Byggfabriken. 

3 kommentarer:

  1. Hej Casper och Josefin! Jag jobbar på firman ni köpte huset av och ville bara säga hur roligt att se de förändringar ni har gjort :) Dessutom så skulle jag gärna vilja länka till er blogg från vår FB-sida. Den är inte så stor, men jag vill ändå kolla om det är ok med er. Vad tror ni? Får jag göra det? Mvh Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Helena,
      vad kul att du tycke vi jobbar på bra. Vi vill mycket gärna att ni länkar til sidan. Du får gärna mail länken sen så vi ser vart den ligger.

      MVH

      Casper

      Radera
    2. Tack så mycket! Nu ligger ett litet inlägg uppe på http://www.facebook.com/pages/Att-bo-i-Torslanda-%C3%96cker%C3%B6arna/279571618744889

      Radera